Wadoku.de Forum
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics  
[Register] Register /  [Login] Login 
Password Restrictions Unknown  RSS feed
Forum Index » WadokuTeam
Author Message
buhtz



Joined: 21/06/2023 16:02:40
Messages: 6
Offline

Hello,

I tried to setup a good password. While registering or resetting the password there are no error messages and no feedback about if the password is valid or not. I strongly assume there is a limit in length and allowed characters. But your website do not tell about that limitations.

In the end I had to limit the length and character set to a very unhealthy situation.

So please tell us the limitations that I can setup a more secure password.

Which characters are allowed?
What is the maximum allowed length?

Kind
Christian
Dan


[Avatar]

Joined: 24/05/2006 16:58:45
Messages: 1279
Offline

Hi!

Es sollte da keine relevanten Beschränkungen geben. Die Passwörter werden sowieso nach Stand der Technik gehasht abgelegt bzw. abgeglichen.

Wenn du auf welche getroffen bist, wäre ich über eine Info dankbar, damit ich mir das anschauen könnte.

無知の知
buhtz



Joined: 21/06/2023 16:02:40
Messages: 6
Offline

Dan wrote:Wenn du auf welche getroffen bist, wäre ich über eine Info dankbar, damit ich mir das anschauen könnte.

Mach mal mit KeePassXC ein generiertes Passwort. Zeichenlänge 999, 128 und irgendwo um die 50 gehen nicht (auch nicht ohne Sonderzeichen). Bin jetzt bei unter 30.

Problem ist auch die Zeichenauswahl. Selbst die einfachen Sonderzeichen scheinen nicht zu gehen. Habe mich am Ende auf Buchstaben und Zahlen beschränkt.
 
Forum Index » WadokuTeam
Go to: